הולדת העיר העברית הראשונה


תל אביב-יפו, פרק ראשון

בסדרה הדוקומנטרית "תל אביב-יפו" מהבית היוצר של ענת זלצר ומודי בר-און, משוטט מודי ברחובותיה של ת"א ומספר את ההיסטוריה של העיר העברית הראשונה.
בפרק הראשון מספר בראון על הקמת העיר. בתחילה הוא מספר על יפו בסוף המאה ה 19. אט אט החלו יהודים, נוצרים ומוסלמים להתפרס צפונה. מדקה 19:30 ואילך מסופר על הקמת שכונת נווה צדק, ע"י יהודים שרכשו את קרקעותיה. לאחר מכן מסופר על התעשיה הטמפלרית בעיר, על בואו של הרצל והקמת כרם התימנים. בדקה 36:00 עקיבא אריה וייס מגיע ליפו ומקים את תל אביב.


בפרק ב' של המיני-סדרה מסופר על תל אביב בראשיתה: גימנסיה הרצליה, הקמת מרכז בעלי מלאכה, מלחמת העולם הראשונה והסנקציות שבעקבותיה, גירוש היהודים מיפו ומתל אביב לשמונה חודשים, כיבוש הארץ ע"י הבריטים ואירוח אלנבי בעיר. העליה השלישית שהגדילה את העיר מאלפיים תושבים לארבעים אלף. טבח 1921, (שמתואר בסרט כ"רצף של טעויות"). בניה מסיבית בעיר בסגנון אקלקטי, העדלאידע הראשונה, חשמל בעיר, ביאליק מגיע, מוקמת טיילת. עליה חמישית מקפיצה את העיר למאה אלף איש. מוסדות תרבות מוקמים. הסגנון הבינלאומי מגיע לעיר, ודיזינגוף מצהיר בחגיגות חצי היובל: העיר הזאת הוקמה ע"י היוזמה הפרטית.