"קרב ביניים" כמו של דוד וגוליית – מתוך הסרט טרויה.

הקרב בין דוד וגוליית הוא קרב מוזר, מה פתאום שני אנשים נלחמים כנציגים של שני העמים?

וַיֵּצֵא אִישׁ-הַבֵּנַיִם מִמַּחֲנוֹת פְּלִשְׁתִּים, גָּלְיָת שְׁמוֹ … וַיַּעֲמֹד, וַיִּקְרָא אֶל-מַעַרְכֹת יִשְׂרָאֵל, וַיֹּאמֶר לָהֶם, לָמָּה תֵצְאוּ לַעֲרֹךְ מִלְחָמָה? הֲלוֹא אָנֹכִי הַפְּלִשְׁתִּי וְאַתֶּם עֲבָדִים לְשָׁאוּל.  בְּרוּ לָכֶם אִישׁ וְיֵרֵד אֵלָי. אִם יוּכַל לְהִלָּחֵם אִתִּי וְהִכָּנִי, וְהָיִינוּ לָכֶם לַעֲבָדִים. וְאִם אֲנִי אוּכַל לוֹ וְהִכִּיתִיו – וִהְיִיתֶם לָנוּ לַעֲבָדִים, וַעֲבַדְתֶּם אֹתָנוּ. (שמואל א יז). 

מתברר שהפרקטיקה הזאת ידועה בתקופה זו והיתה מקובלת בקרבות מפורסמים ביוון ובמצריים העתיקות. גם בספר שמואל עצמו אנחנו פוגשים עוד קרבות כאלו כמו למשל הקרב בין נערי יואב ונערי אבנר בשמואל ב' פרק ב.

בקטע הסרטון המצורף מתוך הסרט טרויה (בבימויו של וו.פיטרסן, 2004) קרב בין בואגריוס הענק לבין אכילס היפה והאמיץ הלא הוא בראד פיט (תנחשו מי ניצח?).

למי שרוצה לקרוא עוד על הרקע ההיסטורי לקרב דוד וגוליית וניתוח מטרתו של קרב הביניים מומלץ לקרא את מאמרו של משה גרסיאל 'יסודות של היסטוריה וריאליה בתיאור קרב דוד וגלית בעמק האלה"  במאמר אפשר למצוא גם ניתוח היסטורי השוואתי של כלי הנשק של גוליית.