מגיע לו שיכתבו עליו שיר- דוד בן גוריון

מגיע לו שיכתבו עליו שיר- דוד בן גוריון

פוסט זה עוסק בהנצחתו של בן גוריון בתרבות הישראלית. הוא נחשב למנהיג דגול. כזה שידע להפוך חלומות למציאות. שידע להפריח את השממה. הוא נחשב לפוליטיקאי בחסד. כזה שידע להוביל ולרתום אחרים אחריו גם כשהיו מתיחויות אישיות כמעט בלתי נסבלות. הוא המייסד של רעיון כור ההיתוך והמוביל של הרעיון ויישומו של 'ממלכתיות ישראלית'.

כמנהיגים אחרים, בן גוריון מונצח בתרבות הישראלית באופנים מגווני, אך שלא כרבים אחרים- על שמו של דוד בן גוריון יש חוק שנחקק בכנסת בשנת 1976 (שמתוקפו הוקמו המכון למורשת בן גוריון, בית בן גוריון והמכון לחקר המדבר באוניברסיטת בן גוריון– היום ביה"ס הבינלאומי ללימודי מדבר ע"ש אלברט כץ והמכונים לחקר המדבר ע"ש יעקב בלאונשטיין).

בן גוריון מונצח בשמות רחובות במרבית הערים בישראל וגם מחוצה לה (דוגמת ברלין, פלונסק, ניו יורק ועוד), באקדמיה (אוניברסיטת בן גוריון, מדרשת בן גוריון), בתרבות הפופולרית (מושא למערכונים מרובים של סדרת הטלוויזיה 'היהודים באים', לסרטים דוקומנטריים מוערכים ולכתבות ומאמרים עדכניים ורלוונטיים העוסקים בישראליות ובהנהגה), בעולם האמנות והיצירה (מורשתו בראי האומנות בישראל, דמותו כהיפסטר תל אביבי, שירים דוגמת הבלדה לבן גוריון ומחזות דוגמת הילכו שניים יחדיו) ויש הטוענים שאפילו בסדרת הקומיקס גרין לנטרן המופלאה של DC – דמותם של גזע חייזרים שנקרא שומרי היקום מבוסס על דמותו של דוד בן גוריון.

אז מגיע לו. בהחלט מגיע לו שיכתבו עליו שיר. וכך עשו כמובן בין השאר מתי כספי ושלמה גרוניך:

כי בלי האיש הקטן גדול הזה 
בלי האיש הקטן גדול הזה 
לא יכולנו לשיר שירים 
בלי האיש הקטן גדול הזה 
בלי האיש הקטן גדול הזה 
לא יכולנו להיות אנשים 

**** התמונה באדיבות  דר' אבישי טייכר ואתר פיקוויקי- מאגר התמונות של ישראל

בבקשה, דרג פוסט זה: