הסודות הכמוסים (והטעימים) של הכרמל

הסודות הכמוסים (והטעימים) של הכרמל

הכרמל הוא מאגר שופע של צמחייה. אורנים, אלונים ואקליפטוסים. סירה קוצנית קידה שעירה וחרוב. סבך ירקרק של חורש טבעי שמרחיב את הלב ואת הנשמה. מי ידע שבכרמל צומחים לנו מכולות קטנות בהן ניתן להצטייד במוצרי גלם משובחים שיעשירו כל ארוחה בשטח או בבית?

התשובה לשאלה זו היא 'מי שלא שכח שפעם ליקטנו את כל המזון שלנו מהטבע שסביבנו. מי שיודע להטות קשב לעונות המתחלפות ולמתנות הטעימות שהן מביאות עימן'. הוא יכול להבחין בין חלמית (חוביזה) גדולה למכחילה, בין זעטר לאזוב, בין עולש ללוף לתרד בר, עלי חרדל ועלי גרגיר. אלו צמחי המאכל שהכרמל שופע בהם, והם משתייכים לעשרות זנים ומסתעפים למאות תתי זנים. לא רק זאת אלא שגם צמחי מרפא ניתן למצוא בכרמל- דוגמאות מתוך אתר צמח השדה:

  • קורנית מקורקפת שמשתמשים בעליה, פרחיה וגבעוליה לטיפול בחולי במערכת הנשימה, זיהומים בדרכי העיכול, חוסר תיאבון וחולשה כללית.
  • זוטא לבנה שהכי טעים לשים בתה כמו שהיא, ונחשבת לטיפול נפלא בשלל מכאובים: הצטננויות חורף כאבי בטן, שיעול, הצטננות, הורדת לחץ דם, לריפוי מחלות לב ולניקוי הרחם לאחר הלידה. חליטה מעלי הצמח משמשת לריפוי פצעים, דלקות עיניים ועור, כוויות ולהפגת ריח רע מהפה.
  • מרווה משולשת נשתית גם היא כחליטת תה ומסייעת לטיפול בכאבי בטן, גזים, דיזנטריה, לחץ דם גבוה והמרצת זרימת דם פריפרית, הפחתת גלי חום בגיל המעבר (מרווה רפואית), הגלדה של פצעים פתוחים ועוד.
  • רגלת הגינה שעליה נאכלים חיים או מבושלים, מסייעת לטיפול בחיידקים, פטריות, ריפוי בעיות בדרכי השתן ושיכוך כאבים כללי
  • דנדליון שנאכל על עליו וגבעולו ונחשב למעולה לניקוי הכבד והדם, לטיפול בבעיות עור כרוניות, מפחית גזים, סכרת, עוזר בתפקוד המעיים ומערכת העיכול, החלב שגבעולו מסייע בטיפול בפצעים ובשומות

יש בכרמל עוד ועוד, מיני צמחים רבים ומגוונים שניתן לצרוך אותם באכילה או שתייה שעושה לנו ולגוף שלנו רק טוב! מוזמנים לצאת ולחפש אותם ולספר לנו איך היה!

 

*** התמונה באדיבות עינב חלבי מתוך פיקיוויקי- מאגר התמונות של ישראל

בבקשה, דרג פוסט זה: