אנ"א פקיעין

אנ"א פקיעין
  • מיקומה של פקיעין בגליל העליון, על שוליו של רכס הר מירון. זהו כפר מיוחד, שחיים בו יחד בני ארבע דתות שונות- רוב אנשי הכפר דרוזים, חלקם נוצרים, מוסלמים ויהודים.
  • מערת קבורה שנמצאה בכפר מאשרת שחיו בפקיעין כבר בתקופה הכלכוליתית, לפני 5000 שנה.
  • הסיפור של יהודי פקיעין בשלהי ימי בית שני הגיעו 3 משפחות כהנים ששירתו בגליל והתיישבו בכפר, משפחות אלו הן- תומא, עודה ויזנאתי. בין הדמויות המוכרת שפקדו את הכפר נמצא רשב"י, רבי יוסי דמן פקיעין, ור' יהושע בן חנניה. מאז ועד היום לא נפסקה שרשרת הדורות היהודית בפקיעין.
  • בית הכנסת העתיק בית הכנסת העתיק בפקיעין נבנה, על פי המסורת, לאחר חורבן בית המקש השני על שרידי בית מדרשו של התנא רק יהושע בן חנניה. בית הכנסת הוא עדות חיה ומרשימה לקיום הישוב היהודי הקדום בפקיעין, שתחילתו בימי בית שני.
  • משפחת זינתאי משפחת זינאתי, על פי המסורת המשפחתית, חיה בפקיעין אלפיים שנה ומהווה ציר מרכזי בהיסטוריה היהודית של פקיעין. המסורת העוברת בירושה מספרת כי ראשוני המשפחה הגיעו למקום בימי החורבן של בית שני.                                                                                                        משפחת זינאתי הינה המשפחה היהודית היחדיה שחזרה לכפר אחרי מאורעות 38. בתם של יוסף ומזל זינאתי, מרגלית, שנולדה בכפר בשנת 1931 הינה החוליה האחרונה בשרשרת הדורות של בני המשפחה שחיו בפקיעין. מרגלית שומרת על בית הכנסת ומטפלת במסירות בנכנסים היהודים בכפר.